dimecres, 1 d’abril del 2015

Fruitrail d´Aitona. Segona parada

Després de més d´un mes de la SantRunmon, vaig decidir tornar a medir forces a la Fruitrail d´Aitona, una cursa de Muntanya al Baix Segrià de 14 Km i 510 metres de desnivell positiu i que està englobada dins de les Trail Running Series Lleida

Una setmana abans vaig anar a fer un tros de circuit per veure com era el terreny i així decidir entre aquesta cursa o el Trail Montroig Extrem. Al fer el reconeixement no em va agradar gaire però en cursa la cosa canvia.
Em vaig presentar a Aitona confiat de fer un bon resultat ja que m´he matxacat entrenant com mai abans, però tampoc m´esperava estar tant endavant. Des de la sortida em vaig col.locar en el grup capdavanter format per 6 atletes: L´Oscar Montclús, el Marc Consul, el Juan Carlos Soro, el Gerard Ascon, el Carles Sauret i jo mateix.

Des del principi l´Oscar (que avançada la cursa es va perdre) va anar agafant metres a la resta, vaig intentar seguir-lo però un parell de badades equivocant-me de camí em van fer desistir, deixant passar alguns corredors per a que em guiessin i no haver-me de concentrar a seguir les fites. La cursa va anar transcorrent entre un puja-baixa constant per un terreny no molt tècnic però amb pedra suelta. El grup va seguir força compacte, alternant les posicions força cops fins que faltant 4 km vaig anar perdent contacte amb els de davant i arribant amb força però despenjat un parell de minuts.  Entrada a meta en una magnífica 5a posició de 122 participants amb un temps de 1:14:12, un ritme mitjà de 5:22 min/km i 182ppm. Veure classificacions

Fins i tot vaig acabar pujant al podi com a 2n sènior al no acumularse els trofeus per als 3 primers de la general. En resum vaig sortir d´Aitona amb un bon regust; potser el nivell dels corredors no era molt elevat i d´haver anat al Montroig en comptes d´Aitona segurament m´haurien calentat el morro, però ja va bé una pujada de moral. Molt content pel salt endavant i motivat per seguir millorant.