divendres, 11 de juliol del 2008

Al.lèrgic

Després de donar moltes voltes inútils i escaquejar-me del problema he descobert que sóc al.lèrgic a algo. A què? no ho se...pot ser que a l´estiu, al Gorka (kobaya meua), als culers (això ve de temps),...

Doncs lo dit un mes i pico patullant; que si avui em trobo bé que si demà em raja el moc, que si ara els ulls fets caldo...i jo sense anar al metge pensant que és un costipat que no acaba de curar...i anant perdent entrenos! Per fi ho he mig identificat i amb una mica de medicació a veure si puc començar a fer entrenaments amb cara i ulls que de moment faig només el pena...

Aquesta setmana volia fer molt, abans d´anar al Tour, i de moment tot es resumeix en una sortida de Carretera fins a Sanaüja (32 km) i una de bon BTT per la zona de la central Hidroelèctrica d´Alòs de Balaguer (63 km amb 700 m de desnivell+) que va ser el dia que em vaig trobar més o menys en condicions per agafar la bici.

Per cert us convido, a que exploreu aquesta zona montsequera; a mí m´encanta; congost impressionant fet pel riu Segre; tranquilitat absoluta, camí d´Alòs que va fins a la presa del Pantà de Camarasa la meitat apte només per a caminadors ( o si us voleu carregar la bici a l´esquena com vaig fer jo en part).

Us explicaré una mica la ruta que vaig fer. Se surt de Ponts pel camí del Canal (d´Urgell) i d´aquí cap a Anya passant per la Palanca de Torreblanca (Que ara ja no és palanca sinó pontet a ras del Segre). D´Anya pilles la carretera que baixa de Comiols fins que trobes el trencant d´Alentorn i t´hi poses fins arribar al poble, un cop veus el desvio del cementiri t´hi poses i tot recte a la cruïlla de camins fins empalmar a la carretera de Baldomar poc abans del poble ( és el camí més fet caldo, si us equivoqueu donareu a Vernet o prop d´Artesa). Un cop a Baldomar si que fem un trosset de carretera acompanyant el Segre fins a Alòs de Balaguer, trevessem tot el poble i seguim pel caminet del Solà que voreja el Segre.
Quan s´acaba el camí ( a l´Estret de Mú) cal seguir a peu per un senderet de pedres malposades i pels ponts estratègicament enganxants a la pedra de la muntanya per sobre l´aigua. L’espectacularitat amb què els contraforts de la serra Carbonera cauen verticalment sobre l’aigua és impressionant. Si seguim podrem arribar fins a la central hidroelèctrica d´Alòs i fins la presa de Camarasa. I tot travessant el riu per un pont penjat podem arribar a Camarasa, o si ho preferim, podem enfocar la Pala Alta o el Montalegre que ja queden aprop.
Ruta del tot recomanable, la tornada pel mateix lloc o bè podeu fer-la pel cantó de Cubells i Artesa de Segre.