dimarts, 11 de desembre del 2007

S´acaba l´any...hora de fer recompte

Ja estem a mig desembre i aviat haurem de començar a planificar el 2008; ara és hora de valorar d´on vinc i cap on vull anar. El meu cap malalt de números i d´esport comença a fer els seus càlculs... D´on vinc?
El 2007 ha estat el meu any de retrobament amb l´esport, el qual havia quasi abandonat durant un un any i mig per temes que ara no venen a cuento.
Tancaré l´any amb unes 260 hores d´esport fetes (unes 5 hores setmanals) bastant per sobre de les del 2006: 81 hores (2 setmanals), però encara lluny dels meus topes del 2000, 2001 i 2002 amb unes 420 hores anuals (8 setmanals)

Si mirem el temps de cada pràctica esportiva concreta, he retrobat sobretot l´entrenament amb peses al gimnàs i tambè el correr a peu ( a partir de l´octubre). Com a novetat he descobert les llargues caminades de 5 o més hores i a la vegada el territori interior català.

Pel que fa la bici tancaré l´any amb unes 90 hores al damunt de la meva estimada (sobretot carretera pq la btt necessita un change); temps per damunt del de 2005 i 2006 pero encara per sota de tots els anys des del 1996 al 2004. Aquestes 90 hores queden repartides en 5 sortides en BTT, 30 i tantes en carretera i la resta cicloestàtica. No he realitzat grans kilometrades com als vells temps; conto que només he passat 5 cops dels 5o km en una sortida en tot l´any, molt lluny dels 27 cops del 1998, els 25 cops del 2000, els 24 cops del 2001, els 22 cops del 2002...Pel que fa al "Caco" (caminar i córrer) els meus registres d´aquest 2007 comencen pràcticament a partir de Setembre-Octubre que va ser quan em vaig viciar a les curses populars. Conto que he caminat unes 35 hores i corregut unes 30 hores més.

Musculant, m´he passat unes 70 hores (i 20 hores més per cuidar la meva zona abdominal xD)quasi sempre fent rutines mixtes d´hipertròfia-definició, prioritzant el tren superior ja que l´inferior m´ha fet mandra. A l´Agost- Setembre vaig arribar al meu punt culminant i des de llavors se m´han passat bastant les ganes de fer màquines (ja que m´he passat a l´esport de fons). Tot i així m´he quedat lluny de les 115 hores del 2004, les 90 del 2005 i 2002 i ja més aprop de les 80 del 2003. La comparació amb l´any passar si que és tranquilitzadora ja que només vaig estar 15 hores musculant durant el 2006. Cap on vull anar?
Intentaré treure temps per estructurarme a la perfecció el 2008. Amb lo perfeccionista q sóc se que o detallo tot l´entrenament que he de fer o m´acabaré cansant d´entrenar sense rumb. He de pensar bé quins objectius concrets fixo i entrenar intel.ligentment per assolir els millors resultats possibles, sense passar-me de volum, ja que no em vull cremar psicològicament i deixar-ho correr perque ja no disfruti del que faig. A grans trets em vull centrar sobretot en correr i com sempre en la bici; o sigui que provaré d´iniciar-me en algun duatló i de retruc m´agradaria entrenar la natació (que la tinc oblidada des del 2001 i 2002 quan feia 25 hores i 20 km anuals, tot un record per a mi). Com que començo, penso incidir, i molt, en la tècnica perque ja se que no corro bé ni nedo econòmicament xD. A més vui continuar fent caminades i tambè anar al gimnàs on convinaré l´entrenament esportiu pel tren inferior amb un d´hipertròfia-definició "obligada" pel tren superior.
Tambè deixaré temps per estirar; ja que és una pràctica que he oblidat els ultims dos anys, i que no puc seguir així.

A trets generals puc assumir sense estressarme ni sobreentrenarme un volum total d´unes 550 hores anuals (10 setmanals); les quals m´agradaria repartir més o menys així: 180 hores de bici, 130 hores musculant al gimnàs , 80 hores corrent, 50 hores nedant, 50 hores caminant, 50 hores estirant i el que pugui d´altres pràctiques esportives. Quan tingui el meu entrenament d´excel.lència programat ja us el faré saber perque me´l copieu jejejeje. Salut!