divendres, 28 de març de 2008

Coneguem millor la L-Carnitina

Seguint el fil de productes ergogènics que us vaig presentant setmana rere setmana, avui parlarem de la L-Carnitina, que els últims anys s´ha posat de moda en multitud de productes i aliments per aprimar-se. Però per a que més ens pot servir?

Que és ?
És un transportador natural per afavorir el pas dels àcids grassos a l´interior de la mitocòndria. A més, la seva estructura química conté nitrògen i carboxil, però no és un aminoàcid.
Es fabrica al cos humà a partir de la lisina i la metionina (aminoàcids). És soluble a l´aigua.
Fonts en l´alimentació: Carn de vaca, ovella i corder i en menor grau llet, formatge i ous. Aquestes fonts, garanteixen que es formin al nostre cos les quantitats necessaries de L-Carnitina.
Si hi ha dèficit d´aquest transportador, el podrem ingerir a través de suplements sigui amb pastilles, L-Carnitina líquida, barretes,…Solament si hi ha un dèficit obtindrem beneficis de la suplementació; si en prenem massa no serà beneficiós.

Investigacions :
-Les investigacions realitzades diuen que no hi ha millores aeròbiques ni anaeròbiques (poques de les proves experimenten millores)
-Testimonis anecdòtics (no científics) diuen que si que funciona.

Beneficis :
-Afavoreix l´occidació d´aminoàcids de cadena ramificada (AACR)
-Augment del catabolisme de les grasses, cosa que permet estalviar Hidrats de Carboni i per tant augmentar el temps d´esforç màxim.
-Inhibeix la producció d´Àcid Làctic.

A qui beneficia el seu consum ?
-Esportistes de fons (no es sap segur)
-Esportistes que volen perdre pes.

Efectes secundaris:
-No se n´han descrit.

Dosi recomanada:
50mg-3g al dia (depenent de les invetigacions realitzades)

Altres informacions:
-Cal ser concient de que la indústria dietètica no està controlada per legislacions estrictes i per tant hi ha riscos. Abans de fer qualsevol compra cal informar-se bè de totes les possibilitats i garanties que ofereix cada producte.

3 comentaris:

sabina ha dit...

Jo en vaig prendre un temps, quan feia les dos/tres sessions diaries d'entrenament i la veritat k no vaig notar res, vaig notar els efectes de l'entrenament però no de les pastilles.
Molta gent en pren pk diuen que t'aprimes i la vritat que segueixen iwal, tot i que potser amb un bon entrenament si que disminueixen pes, però no crec que es gràcies a la l-carnitina.

Jordi ha dit...

Sí que em sonava aquesta d'haver-la sentit. Ara ja en sé una miqueta més...

Ferran Vila ha dit...

El problem d'avui en dia és que es volen asolir moltes fites sense gaire esforç, i això ja sabem que no és posible.