dijous, 6 de març de 2008

Gluta que? Glutamina

Si fa un temps us vaig explicar a fons el que és la Creatina i com podem utilitzar-la per millorar el nostre rendiment; avui toca parlar de la Glutamina, un altre dels suplements estrella que corren per gimnassos i entorns esportistes. Alguns suposo que n´heu sentit a parlar bastant però que no teniu ben clar que és o si la podem aplicar a qualsevol esport. Aquí us deixo una informació esquematitzada que de ben segur us servirà.

Que és ?
És un aminoàcid prescindible (AAP) que es troba als miocits i s´el.labora a partir d´Àcid Glutamic, valina i isoleucina.
És la principal font d´energia del sistema inmunitari. Hidrata el muscul evitant atacs infecciosos i la pèrdua de teixit muscular.
Maneres de consumir la Glutamina:
-En forma de suplement proteic reforçat amb Glutamina
-Glutamina sola: Molts cops ve combinada amb precursors i volumitzadors cel.lulars que fan augmentar el volum muscular (alanina, glicina i inosol).
*No és considerada com a dopatge, sota cap quantitat ingesta.
Investigacions :
-Els esportistes són més susceptibles a patir infeccions i malalties lleus que els sedentaris.
-En esportistes competents, potencia l´activitat cel.lular inmunitaria, preveu les infeccions i redueix el risc de malaltia.
-Potencia el creixement muscular.
-Hi ha alguns investigadors que diuen que l´èxit de la Glutamina no està provat i que no funciona realment.
Beneficis :
-Ajuda a prevenir la degradació muscular
-Suprimeix la inmunodepressió induïda per l´exercici (fa que les defenses no baixin)
-Potencia el creixement muscular indirectament perque augmenta la hidratació cel.lular (en aquell moment es para la degradació de Proteïnes i Glucògen i per aqust motiu està indicat per despres de l´exrcici)
A qui beneficia el seu consum ?
-A qualsevol esportista durant periodes d´entrenament intensiu o després d´exercicis intensos i prolongats (per exemple una cursa ciclista).
Efectes secundaris:
-No demostrats
Dosi recomanada:
100 mg/kg de pes en les 2 hores següents a l´exercici
Altres informacions:
-Es ideal incorporar-la al cap de 8-12 setmanes d´entrenament dur per tal d´eliminar possible cansament i molèsties.

3 comentaris:

Ferran Vila ha dit...

Molt inetresant i aclarido el post. Am això dels suplements mai ser que fer si pendremels o no. Amb imformació sempre és mes facil pendre decisions.

Per cert si va be per la degradació muscular envia-li un tarro al De la Peña, no?, je,je.
Salut

Pluriesportista ha dit...

jejjeje a lo pelat el q li falta es una mika de sort...està com el Messi, és de vidre; però amb la diferencia que el De LA PEÑA porta molts anys batallant i l´altre no ha fet re de re encara...ni sembla q ho farà xD.

X cert com va la recuperació després del super marató q et vas pegar? Salut periko!

Ferran Vila ha dit...

Sí noi, auest any semblava que ho teniem tot de cara però ara sembla que trepitem caca am les lesions. A veure com va demà, que serem la gran esperança catalana, je,je.

Ya torno a sentir-em les cames, je,je. Demà ja vaig a la pisicna a nadar xino xano y diumenge per fí els primer kilometres en bici...quin plaer.