dijous, 3 d’abril de 2008

Suplements proteics, no els ignoris.

Multitud de cops hem sentit mil i una crítiques cap als suplements proteics. Per les persones d´apeu són gairebé una droga i tenen por a posar-se inflats com un culturista de gimnàs. Però molt lluny d´aquesta idea d´ignorància, trobem uns grans beneficis que podem assolir gràcies a aquests complements de la nostra dieta.

Que és ?
Són polvos per fer batuts proteics o barretes proteiques. La majoria porten les proteïnes del suero de la llet (que són les més efectives). Altres suplements inclouen tambè caseína (provinent tambè de la llet) o la proteïna de la soja.
Aquests suplements estan indicats sobretot quan hi ha deficiències en la dieta.

Tipus de suplements proteics que trobem al mercat:
-Proteïna del suero de la llet: Porten el 50% de AAI i d´aquests la meitat són AACR. Estimulen el Glutation (Sist. Inmunitari. Tenen un valor biològic molt elevat (VB:159) que fa que estimulin fortament el creixement muscular.
-Caseïna: Conté un 20% de glutamina que ajuda a estalviar massa muscular durant un exercici intens. VB: 77
-Proteïna de la soja: Tenen més qualitat en suplement que al natural. Porten un 19% de glutamina (Tambè estalvien massa muscular en exercicis intensos)
-Proteïna de l´ou: Abans era considerada la de més qualitat. Però ara n´hi ha de millors. VB: 100

Investigacions :
-Els esportists de força/ poència necesiten més proteïnes que els de resistència.
-Els esportistes de força/ potència obtenen més beneficis si incloem el suplement proteic en el menjar posterior a l´entrenament i a més el barregem amb HC
-Les proteïnes del suero de la llet en suplements tenen un VB superior al de qualsevol font alimentaria.

Beneficis :
-Estimulen el sistema inmunitari (Prot. Del suero de la llet).
-Eviten el desgast muscular donat l´alt contingut en glutamina
-Cinc o sis dosis al dia afavoreixen la proliferació de teixit magre i redueixen al mínim el catabolisme

A qui beneficia el seu consum ?
-Esportistes de força i potència.
-Esportistes amb entrenament molt dur
-Esportistes vegetarians.
-Esportistes amb un programa per perdre grassa.

Efectes secundaris:
-Cap de provat científicament.
-Rumors: lesions hepàtiques i renals, deshidratació i pèrdua de calci

Dosi recomanada:
D´una a cinc dosis al dia segons les carències de la dieta.

Altres informacions:
-Molts suplements proteics porten incorporats HC, Vit , Minerals , Aminoàcids,...

3 comentaris:

Pep Tatché ha dit...

Estàs fet una eminència en salut, alimentació i entrenament esportiu.

Gràcies pels teus artícles!

Aquest cap de setmana què toca??

Pluriesportista ha dit...

Bon dia Pep!

Aquest cap de setmana descanso de competicions, `per+o ho completaré amb la segona tirada llarga corrent a peu la primera la vaig fer dimarts amb 34 km i 70 m desniv) i tambè una de llarga amb BTT i força pendent a les dues. El proxim objectiu es la cursa de muntanya de l´alta segarra el 20 d´abril, tot i que el cap de setmana anterior nose si em podre agunatar d´anar a la mitja d´Igualada. Salut!

xavier novell ha dit...

SALUT xavalin , que aprofito aquest món cibernètic també per saludar-te , ja que de rebot ens anem coneixent tots....
* el teu blog està molt bé.


salut i bistecs per un tub!!!