diumenge, 27 de gener del 2008

Entrenament fins al Coll de Comiols

Avui m´he aixecat tardet, cap allà a la una; el primer que fet ha estat sortir al balcó per veure quin temps feia, sol i temperatura suportable! Quan això passa a Ponts al mes de Gener, s´obliden totes les coses que es poden fer un diumenge, i només hi ha una opció vàlida, sortir en bici!

Dues opcions he posat al damunt de la taula...els 100 km Ponts-Calaf-Sant Guim de Freixenet-Cervera-Ponts era una; i l´altra pujar fins a Comiols ja que fa temps q no faig cap pujadeta. La primera l´he descartat ja que perillava que se´m fes fosc amb qualsevol imprevist, i m´he quedat amb la segona, més improvisada però igual de motivant.

He sortit al voltant de les dues i mitja, sense dinar però havent menjat bastant; ja que ja estic escarmentat de les visites del "hombre del mazo".

La primera pujada fins a La Serra, cronometrada com sempre ja que és un dels meus indicadors de forma des de fa molts anys; 6 km al 4,5% que avui he fet molt tranquilet en 21:08 i entre 150 i 175 pulsacions, molt lluny dels meus màxims per sobre de 200 en bicicleta. La carretera ha continuat picant cap amunt i intercalant-se amb alguns tobogans. El sol era esplèndit amb uns 14 o 15 graus i la suor em baixava pel front. Tot seguit ha arribat la pujada estrella que comença una mica abans d´arribar a Folquer i acaba dalt mateix del Coll de Comiols. Són 11,7 km amb un desnivell mitjà del 4,6%, però amb alguns km al 7% i 6%.

Després d´una visualització de la magnífica vista que hi ha allí dalt he iniciat el descens, que aquest cop faria per Artesa de Segre que és més prolongat i no s´agafen els tobogans que amb les cames ja castigades es poden fer infernals; tot i que després hauria de completar igualment el tram entre Artesa de Segre i Ponts i el recorregut surt uns 10 km més llarg que per l´altre costat. El port per aquest cantó té 19 km al 4,4% de pendent mitjà, que evidentment aquest cop he fet baixant :p

El descens ha començat prou bé agafant unes bones velocitats, tot i que el pulsometre s´ha tornat boig amb l´aire de la baixada...serà que se li acaben les piles?...A mitja baixada tot ha empitjorat, la boira ha fet acte de presència i la temperatura ha baixat en picat per no tornar a pujar; entre 3 i 4 graus he hagut de suportar durant uns 30 km.
En arribar a Artesa he vist que encara tenia forces a les cames i he decidit fer alguns km per alli abans d´encarar la carretera cap a Ponts. El tram Artesa-Ponts ha estat de contrastos entre les bones sensacions que portava a les cames i el fred que se m´estava posant als ossos i la boira que em feia tindre especial atenció als cotxes que se m´acostaven per darrera.
Al final tot OK i he agraït arribar a casa on he recobrat la temperatura corporal i tambè he carregat els dipòsits amb una bona endrapada. En resum han estat 72,1 km en gairebé 3 hores, mitjana de 24,6 km/h i desnivell positiu de 1165 metres.

P.D: La primera foto es una vista de Ponts des del mirador que hi ha abans d´arribar a la Serra; la segona és el Pantà de Rialb vist des de mitja pujada i la tercera una vista des de dalt a Comiols.

robert mayoral ha dit...

quines vistes i carreteres mes guapes que tens per la zona, llàstima que per mi siguin molt fredes...

PLuRieSPoRTiSTa ha dit...

Si la veritat es que la zona està molt bè! Però les temperatures no tant. I si es vol entrenar s´hi ha de posar collons!pq sinó et quedes a casa mirant la tv al sofà amb la cerveseta i les olives jeje. Ara que d´aqui un parell de mesos les temperatures ja seràn una altra cosa :P