dimarts, 14 de juliol del 2009

Le Tour a Serra-Seca

Doncs l´entrada número 200 del Blog correspon a la ja tradicional visita al Tour de l´any. Aquest cop l´etapa escollida no tenia gaires dubtes ja que el Tour passava relativament aprop de casa; i a més a més tindria la possibilitat de veure un altre cop en viu i en directe el millor ciclista de tots els temps...
El dilema el dia anterior va ser com anar fins al Coll de Serra-seca, doncs el lloc escollit per veure passar el pilot estaa clar, les possibilitats eren varies:
1-COTXE+BICI DE CARRETERA. Anar en cotxe fins a a l´area de servei de Bassella i des d´allí amb la bici de carretera fins a Serra-seca. Una opció similar era deixar el cotxe a Ogern. (30-40 km pedalant)
2-COTXE+BTT. Anar en cotxe fins a Clarà i d´allí per camí fins a Cirera ( a 6 km de Serra-Seca). (20 km pedalant)
3-BICI DE CARRETERA. Descartada lópció de pujar pel cantó de Bassella i Ogern per haver de passar per dins d´un túnel amb el perill que comporta ; quedava l´opció Biosca-Solsona . (90 km pedalant).
4-BTT. Pujant alternant camins i carretera per Vilanova de l´Aguda i empalmant a la carretera vella que va de Sanaüja a Solsona, desviant-me per Clarà i empalmant per camí fins a Cirera. (teòricament 80 km pedalant).

Bé doncs l´opció escollida va ser la més rocambolesca de totes: Opció 4-BTT. I a sobre vaig calcular una mica malament els km ja que m´esperava fer-ne uns 80 i al final van sortir-ne més de 100!!! I tot això amb un mes sense haver tocat practicament la bici...
L´hora que passaria l´etapa per Serra-Seca estava fixada a les 14:30 aproximadament així que m´ho vaig prendre amb calma i em vaig aixecar a les 9 per preparar-me la minimotxilla amb l´imprescindible per fer el recorregut i passar gairebé tot el dia fora de casa: ampolla d´aigua de 300 ml per afegir a la del bidó de la bici; eines, camara, bocata, barretes de cereals i fruits secs, mòbil, crema pel sol, gorra i camara de fotos (que feia bulto com la resta de coses).

A les 10:30 vaig sortir direcció Tour de France; fins a Vilanova de l´Aguda bé, allí vaig carregar aigua i amunt amunt...per camins passant per masies com Bancal i Rossells (vaia pujadota la de Bancal "quiuvaparir"!!!!) i després per carretera fins a Solsona (pensava que hi havia menys km però no s´acabava mai i tot picant cap amunt.
Dic fins a Solsona perque em vaig liar i no vaig agafar el desviament de Clarà cosa que em va fer donar volta per Solsona ; on vaig passar pel mig de l´Sprint Especial que hi havia preparat amb la gent aplaudint (era l´únic que anava en bici per allí, quina diferència amb els ports francesos on surten bicis de tot arreu!) i tambè per davant d´una filera de bicis d´spinning col.locades estratègicament en un garatge emulant el muntatge de BCN del dia anterior.
Bé, i de Solsona cap a Cirera on hi havia ja algunes rampes i força públic ja, però pel port encara faltava i tot i que ja portava 50 km a les cames vaig decidir arribar-m´hi. Baixada de 5 km i per fi el port!!!!!! Debia ser vora les 2 de la tarda ja i no faltava molt per a que passessin els corredors.
Primer grupet escapat on em va semblar distingir l´Oscar Pereiro, que després va ser que no ho era, perque va abandonar precisament aquell dia de petat que estava ja. I al cap d´uns deu minuts el gran pilot, encapçalats pels Astana d´Armstrong i Contador.
El pas va ser força lent, no pas pel pendent de la recta en la que estava (conto que hi debia haver un 4% de desnivell allí, doncs em vaig quedar al km 1 ó 2 del port ja que estava rebentat xD, més que el Pereiro si, bastant més...)

I res, un cop passat el pilot i menjat el bocata de rigor vaig iniciar la tornada que es prometia dura ja que la calor s´havia fet més insistent i fregavem els 35 graus.
Dos km de baixada i seguidament 5 de pujada que em van deixar ja tocat. Només em vaig trobar dos ciclistes fent el mateix recorregut i encara anaven més lents que jo. Un cop a Cirera me la vaig jugar per un camí que era el que creia que duia a Clarà, més pujada uf! Primer peu a terra que va durar pocs metres, menys de mig bidó d´aigua em quedava i l´havia de distribuïr en petits glops durant més de 30 km! Sort que el camí era el correcte i empalmava al coll de Clarà...d´allí a cops planejant i amb força baixada (tot el que havia pujat venint xD) vaig anar fent però molt tocat ja per la calor i la falta d´entrenament!.
Un cop passat el trencant de Madrona, aquest cop vaig decidir canviar la ruta de tornada i em vaig desviar cap al camí de Santes Creus del Bordell, doncs un cop allí em coneixia perfectament la ruta i m´estalviava un tram de pujada...però tot i així em van tocar 3 km de pujada fins a l´ermita...segon peu a terra! ja no quedava aigua al bidó, auqest cop van ser més de 500 metres i ja no podia més, vaig tindre que parar en una ombra a reunir forces, tenia que arribar a casa fos com fos. Sabia que lo dificil s´acabava a dalt a Santes Creus i d´allí tot baixada fins a Vilanova on em refrescaria a la font com un boig! Un cop a dalt vaig decidir baixar per l´Armengol, es a dir una trialera trinxadora que em va acabar d´adobar el cul, els ous, els canells, les cervicals i tot sencer...mentre baixava somiava en arribar a la font i tirar-me aigual per sobre i de tant en tant veia "espejismes" en forma de cocacola fresqueta.
Finalment vaig arribar a Vilanova i allí vaig tindre el refresc esperat i merescut; vaig descansar 15 minuts i seguidament el camí fins a Ponts van ser flors i violes; això sí...l´endemà un mal de cap i de cervicals bestial....es que no es poden fer aquestes ruqueries!
Resumint, van ser 101 km, amb 1700 metres de desnivell positiu i 6 hores pedalant a una mitja de 17,2 km/h i amb poques ganes de repetir l´"assanya"....